علت جمع شدن آب و عدم تخلیه آب در لباسشویی

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش یا روشن و نیز تخلیه نشدن آب درون لباسشویی یکی از مشکلات شایع این دستگاه است ، در این مقاله به بررسی این مشکل پرداخته و علت های احتمالی را بیان می کنیم . برخی از این موارد می تواند توسط خود شما بررسی و کنترل شده و مابقی به دلیل پیچیده بودن ، به تجربه و تخصص یک تعمیرکار ماهر نیازمندند . لازم به ذکر است که علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی در اکثر برندها از جمله ال جی ، سامسونگ ، بوش ، آبسال ، آاگ ، پاکشوما، اسنوا و … یکسان است و با خواندن این مقاله متوجه دلایل آن می شوید .

علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش

ممکن است در ابتدای شروع به کار لباسشویی و یا پیش از آنکه دکمه استارت و انتخاب برنامه را زده باشید ، لباسشویی شروع به آبگیری نموده و این کار متوقف نشود ، در واقع علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و یا علت جمع شدن آب در انتهای سیکل شستشو به خرابی شیر الکتریکی یا شیربرقی لباسشویی مربوط می شود ، این شیر با دریافت فرمان از تایمر لباسشویی ، باز شده و آب از طریق شیلنگ ورودی وارد دستگاه می شود لذا جمع شدن آب در دیگ لباسشویی خاموش و یا پس از فرآیند شستشو به خرابی این شیر و یا تایمر لباسشویی باز می گردد .

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

دلایلی مختلفی برای جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن وجود دارد :

  1. رایج ترین دلیل تخلیه نشدن آب و جمع شدن آب در لباسشویی خرابی پمپ تخلیه است .
  2. خرابی شیربرقی یا تایمر .
  3. دلیل دیگر جمع شدن آب در لباسشویی و تخلیه نشدن آن گرفتگی و انسداد محل خروج آب است ، گرفتگی و انسداد می تواند در شیلنگ تخلیه لباسشویی ، لوله فاضلاب ، فیلتر تخلیه دستگاه و … اتفاق بیوفتد .
  4. ممکن است شیلنگ تخلیه آب لباسشویی در پشت دستگاه از لباسشویی جدا شده و روی زمین افتاده باشد (دقت کنید که این شیلنگ باید حداقل تا نصف ارتفاع دستگاه بالا باشد تا بتواند آب را تخلیه کند) .
  5. طول شیلنگ تخلیه لباسشویی نباید بیشتر از 7 یا 8 متر باشد .
  6. امکان تا خوردن یا پاره شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی وجود دارد .
  7. امکان مسدود شدن فیلتر تخلیه به وسیله لباس های کوچک (جوراب یا لباس زیر) وجود دارد .
  8. امکان مسدود شدن لوله فاضلاب منزل وجود دارد .

می‌توان به روش های زیر آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کرد تا بتوان سر فرصت مشکل عدم تخلیه آب لباسشویی را برطرف نمود .

  1. در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی نام دارد .

2. بعد از باز کردن فیلتر پمپ تخلیه ، یک اهرم پیچ مانند مشاهده می کنید آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود (دقت کنید که با باز کردن این پیچ ، تمام آب دستگاه خارج می‌شود بهتر است قبل از خارج شدن آب ، فرش را جمع کرده یا فکری به حال آب خارج شده بکنید) .

3. بعد از تخلیه کامل آب ، مراحل را از انتها تکرار کنید تا درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه را مجدداً ببندید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *