کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون

برای برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون چه باید کرد؟ درست است که ماشین لباسشویی هر روز و هر لحظه در حال کار کردن نیست، اما حجم فعالیت آن در هربار استفاده بالاست و به همین دلیل، دستگاه در کوتاه مدت دچار اصطحلاک شده و ممکن است با مشکلتاتی مواجه شود، به همین دلیل شما باید نشانه‌های آن را بشناسید تا بتوانید به موقع برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید. خوشبختانه ماشین لباسشویی می‌تواند با زبان مخصوص به خود، شما را از بروز اختلالات و خرابی‌ها، کمی زودتر از آنکه کار از کار بگذرد، آگاه کند. ماشین لباسشویی آریستون هم، از این دسته ماشین لباسشویی‌ها است. در این مقاله ، به شرح مختصری از انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون خواهیم پرداخت تا شما را تا حدودی با آنچه انواع کد خطا در دستگاه قصد انتقال آن را به شما دارند، اشنا کنیم. البته، توصیه‌ی اکید ما این است که به هیچ وجه شخصا برای برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون دست به کار نشده و حتما کار را به تکنسین بسپارید؛ در غیر این صورت ممکن است متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شده و به دستگاه آسیب برسانید.

عیب یابی ماشین لباسشویی آریستون چگونه انجام می شود؟

تکنولوژی ماشین لباسشویی‌ آریستون، پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد و به همین دلیل بررسی و عیب یابی آن نیز نیازمند تخصص و تجربه‌ی فراوان است. اما بد نیست در این فرصت، با مشکلات متداول ماشین لباسشویی آریستون آشنا شویم تا اگر نشانه‌هایی از بروز هریک از آن‌ها را در دستگاه مشاهده کردیم، فورا با تعمیرگاه مجاز تماس بگیریم.

مشکلات متداول ماشین لباسشویی آریستون به شرح زیر است:

  • روشن نشدن ماشین لباسشویی
  • عدم وجود جریان آب و یا آبگیری نکردن دستگاه
  • قطع برنامه کار بعد از مرحله آبگیری
  • آبگیری متوقف نشده، نشت آب و یا تخلیه نکردن آب و هر گونه مشکل مشابه
  • از بین رفتن هیتر و گرم نکردن آب
  • شنیدن صدای زیاد در حین کار
  • حل نشدن پودر در آب
  • خاموش شدن لباسشویی حین کار
  • اشتشمام بوی سوختگی بعد از روشن شدن

آنچه باید درباره کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون بدانیم

نمایش کد خطا یا ارور به شما کمک می‌کند تا بلافاصله پس از بروز مشکل در دستگاهتان، به سراغ برطرف کردن آن رفته و از تحمیل شدن خسارات بیشتر به ماشین لباسشویی پیشگیری کنید. آنچه لازم است بدانید این است که در بیشتر اوقات، ظاهر شدن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون، به دلیل مشکلات مربوط به نصب و نگهداری دستگاه بوده و مربوط به اختلال قطعات آن نیست، در این زمان باید به نکاتی نظیر تراز بودن دستگاه توجه کرده و در صورت تراز نبودن دستگاه، آن را تراز کنید.

نکته:

اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، اجزای داخلی آن ممکن است بدلیل لرزش ها و تکان هایی که در طول شست و شو اتفاق می افتد، دچار آسیب شوند. همچنین ممکن است به کفپوش قرار گرفته در زیر دستگاه نیز آسیب وارد شود. با بروز کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون، پیش از هر اقدامی از تراز بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید و در صورتی که تراز بود، برای بررسی مشکل حتما از ما کمک بخواهید.

در جدولی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، روش‌های برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون مختصرا توضیح داده شده است، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر با کد خطا یا ارور مواجه شدید، مراتب را به تکنسین ارجاع دهید؛ زیرا تنها در این صورت است که می‌توانید مطمئن باشید که مشکل پیش آمده، اصولی رفع خواهد شد و به سایر قطعات دستگاه شما نیز آسیبی نخواهد رسید.

جدول کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی  آریستون

کد خطاشرح خطا
F10شیر آب سرد بسته است و یا شلنگ تخلیه تا خورده است. این موارد رو چک کنید.
F11لوله‌های ماشین لباسشویی آریستون یخ زده‌اند و احتمالا شلنگ تخلیه تا خورده است. ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
F12احتمالا شیرهای آب ماشین لباسشویی دچار مشکل شده‌اند. برای بررسی این مورد، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F13لباسشویی با آب سرد و گرم پر نمی‌شود. تغذیه آب، شیر ورودی و اتصالات شلنگ گرم و سرد را به دقت بررسی کنید؛ برای این منظور، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F14خطا مربوط به گرمایش آب است. سنسور حرارتی و المنت باید بررسی و در صورت لزوم تعویض شوند. فورا ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
F15متاسفانه آب به بیرون پمپ نمی‌شود. احتمالا موقعیت شلنگ تخلیه باید تغییر کرده و چک شود که لوله‌ای مسدود نباشد. برای این کار، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F16سطح آب بیش از اندازه بالاست. دستگاه باید فورا بررسی شود.
F17درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشده است و ممکن است میکروسوئیچ درب مشکل داشته باشد. ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F20/F21ممکن است ترمیستور خراب شده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض آن باشد. برای بررسی بیشتر، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
F30/F31درایو موتور ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است. برنامه‌ی شستشو را دوباره اجرا کنید و در صورت تکرار کد خطا، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F40آب زیر سطح حفاظت جمع شده است. برای بررسی موضوع، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F41هیدروستات و برد الکترونیکی باید هرچه سریع‌تر بررسی شوند. برای این کار، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
F50/F51با دیدن این کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون، دستگاه را باید مجددا برنامه‌ریزی کنید.
E33، E35، E36، E37 یا E39کد خطا به سوئیچ فشار ماشین لباسشویی آریستون مربوط می‌شود. برای بررسی دقیق‌تر سوئیچ فشار و در صورت لزوم، تعویض آن، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E40، E41، E42، E43، E44 یا E45قفل درب ماشین لباسشویی دچار مشکل شده است و باید بررسی شود. برای منظور، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
E61، E62، E66 یا E71سیستم گرمایشی دستگاه دچار مشکل شده است و احتمالا سنسور دما خراب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E61، E62، E66 یا E71المنت حرارتی، سنسور دما، اتصالات و سیم‌کشی به هر دو سنسور دما و المنت حرارتی باید فورا بررسی شوند. برای این کار، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E82، E83، E93، E94، E95، E96 یا E97این کدهای خطا مربوط به خطای برنامه‌نویسی در برد کنترل دستگاه هستند و این برد باید بررسی شود. فورا ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

در جدول بالا، انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی آریستون به اختصار شرح داده شده است تا با مراجعه به آن بتوانید حدودا از مشکلی که دستگاهتان با آن مواجه شده است، باخبر شوید؛ با آگاهی از احتمالات موجود، قادر خواهید بود تا ارور پیش آمده را بهتر و صحیح‌تر به تکنسین مربوطه ارجاع دهید و در حل سریع‌تر و بهتر مشکلتان قدمی بردارید.

به خاطر داشته باشید که بهتر است پیش از هر اقدامی، مشکل را با افراد متخصص مطرح کنید تا اختلالی در سیستم ماشین لباسشویی آریستون به‌وجود نیاورید، چراکه به قطعات آن صدمه خواهید زد. ماشین لباسشویی آریستون مجهز به تکنولوژی پیشرفته و جدید است و به همین دلیل حتی اگر در تعمیر ماشین لباسشویی‌های داخلی تخصص دارید، پیشنهاد می‌کنیم مشکلات ماشین لباسشویی آریستون را به دست تکنسین متخصص این نوع از دستگاهها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *