کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی

ماشین لباسشویی علاوه بر سرعت بخشیدن به امر شستشوی البسه و ملحفه، بخش زیادی از انرژی ما را نیز برای انجام سایر امور ذخیره می‌کند، به همین دلیل زمانی که این دستگاه با مشکلی مواجه می‌شود، باید فورا جهت تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کرد. خوشبختانه ماشین لباسشویی زبان مخصوص به خودش را دارد و می‌تواند به کمک آن با شما ارتباط برقرار کرده و مشکلاتی که با آن مواجه شده است را به اطلاعتان برساند. ماشین لباسشویی کندی نیز، از این دسته ماشین لباسشویی‌ها است و از طریق نمایش کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی، می‌توانید از حدود مشکلی که با آن روبه‌رو هستید، مطلع شوید. در این مقاله ، شرح مختصری از انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی را خواهیم داشت تا شما را تا حدودی با آنچه انواع کد خطا در دستگاه قصد انتقال آن را به شما دارند، اشنا کنیم. البته، توصیه‌ی اکید ما این است که به هیچ وجه شخصا برای برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی دست به کار نشده و حتما کار را به تکنسین بسپارید؛ در غیر این صورت ممکن است متحمل خسارات جبران‌ناپذیری شده و به دستگاه اسیب برسانید.

ماهیت کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی چیست؟

بدون شک هر اختلالی که باعث شود ماشین لباسشویی شما نتواند وظایفش را به درستی به انجام برساند، به این معناست که دستگاه شما دچار اشکال شده و با خطا مواجه است؛ اما ماهیت کد خطا چیست؟

کدهای خطا در واقع زنگ خطری هستند که به شما اعلام می‌کنند دستگاهتان با مشکل مواجه شده است و زمانی به شما نمایش داده می‌شوند که قطعه‌ای از دستگاه دچار اشکال شده باشد و یا بخشی از ماشین لباسشویی کندی شما نتواند به وظیفه‌ای که دارد عمل کند.

بدیهی است که هر بخشی از ماشین لباسشویی، کد خطای مخصوص به خود را دارد و این را هم نباید فراموش کنید که کدهای خطا انواع مختلفی دارند و باتوجه به اینکه با چه نوع کد خطایی مواجه هستید باید به فکر راه چاره باشید. اصولا تشخیص نوع خطا و تفسیر آن، نیازمند تخصص است.

عیب یابی ماشین لباسشویی کندی و مشکلات متداول آن

ماشین لباسشویی کندی، از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره‌مند است که پیچیدگی‌های مخصوص به خودش را دارد و به همین دلیل بررسی و عیب یابی آن نیز نیازمند تخصص و تجربه‌ی فراوان است. اما بد نیست در این فرصت، با مشکلات متداول ماشین لباسشویی کندی آشنا شویم تا اگر نشانه‌هایی از بروز هریک از آن‌ها را در دستگاه مشاهده کردیم، فورا با تعمیرگاه مجاز تماس بگیریم.

مشکلات متداول ماشین لباسشویی کندی به شرح زیر است:

  • آبگیری متوقف نشده، نشت آب و یا تخلیه نکردن آب و هر گونه مشکل مشابه
  • از بین رفتن هیتر و گرم نکردن آب
  • شنیدن صدای زیاد در حین کار
  • روشن نشدن ماشین لباسشویی
  • حل نشدن پودر در آب
  • خاموش شدن لباسشویی حین کار
  • عدم وجود جریان آب و یا آبگیری نکردن دستگاه
  • قطع برنامه کار بعد از مرحله آبگیری
  • استشمام بوی سوختگی بعد از روشن شدن

در جدولی که مشاهده خواهید کرد، روش‌های برطرف کردن کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی مختصرا توضیح داده شده است، اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر با کد خطا یا ارور مواجه شدید، مراتب را به تکنسین ارجاع دهید؛ زیرا تنها در این صورت است که می‌توانید مطمئن باشید که مشکل پیش آمده، اصولی رفع خواهد شد و به سایر قطعات دستگاه شما نیز آسیبی نخواهد رسید.

جدول کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی

کد خطاشرح خطا
E00کنترل کننده الکترونیکی باید فورا تعویض شود. برای این منظور، ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
E01قفل درب دستگاه دچار مشکل شده و باید بررسی شود. همچنین سیم برق نیز باید چک شود. فورا ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E02شلنگ آب دچار گرفتگی شده است و فیلترهای ورودی نیز باید بررسی شوند. بهتر است فورا، یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E03تخلیه آب ماشین لباسشویی دچار اختلال شده است. انسداد خروجی آب و پمپ و شیلنگ تخلیه باید بررسی شوند و در صورت نیاز، پمپ تخلیه باید تعویض شود. بدون معطلی یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E04ممکن است لباسشویی دچار نشتی شده باشد و یا سوئیچ فشارسنج اختلال پیدا کرده باشد. یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E05NTC دچار مشکل شده است و نیز ممکن است یک اتصال ازاد باشد. یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E06دستگاه از تعادل خارج شده و کنترل کننده یا برد الکترونیکی خراب شده است. بدون معطلی یخچال را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E07قفل درب دچار مشکل شده و سنسور سرعت موتور نیز خراب شده است. ممکن است موتور هم خراب شده باشد. فورا دستگاه را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
E07aموتور باید فورا بررسی شود. برای این کار، دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E08احتمال خرابی موتور وجود دارد و سنسور سرعت موتور نیز دچار اشکال شده است. فورا دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E09موتور خراب شده و باید فورا به آن رسیدگی شود. دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E10همچنان مشکل از موتور ماشین لباسشویی کندی است. دستگاه را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
E11بخاری خشک کن مدار باز شده و ماژول دچار مشکل شده است. بدون معطلی دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E12تابلوهای کنترل الکترونیکی و سیم‌کشی خطای ارتباطی می‌دهند. دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E13سنسور دما یا NTC با مشکل روبه‌رو شده است و به همین دلیل ماژول و دسته سیم‌های ماشین لباسشویی باید بررسی شوند. برای این کار، دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E14خطای گرمایش آب؛ NTC باید فورا بررسی شود. به این منظور، فورا دستگاه را از برق بکشید و با ما تماس بگیرید.
E15تراشه حافظه به احتمال زیاد خراب شده است. بدون معطلی دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E16عایق کاری دچار مشکل شده و جعبه فیوز از بین رفته است. دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E17سیگنال اشتباهی از موتور ژنراتور ارسال می‌شود. فورا دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.
E18PCB دچار مشکل شده و سیم‌کشی‌ها باید فورا بررسی شوند. برای این منظور، دستگاه را از برق بکشید و با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید.

در جدول بالا، انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی کندی به اختصار توضیح داده شده است تا با مراجعه به آن بتوانید حدودا از مشکلی که دستگاهتان با آن مواجه شده است، باخبر شوید؛ با آگاهی از احتمالات موجود، قادر خواهید بود تا ارور پیش آمده را بهتر و صحیح‌تر به تکنسین مربوطه ارجاع دهید و در حل سریع‌تر و بهتر مشکلتان قدمی بردارید.

به خاطر داشته باشید که بهتر است پیش از هر اقدامی، مشکل را با افراد متخصص مطرح کنید تا اختلالی در سیستم ماشین لباسشویی کندی به‌وجود نیاورید، چراکه به قطعات آن صدمه خواهید زد. ماشین لباسشویی کندی مجهز به تکنولوژی پیشرفته و جدیدی است که با ماشین لباسشویی‌های تولید داخل تفاوت‌هایی دارد و به همین دلیل حتی اگر در تعمیر ماشین لباسشویی‌های داخلی تخصص دارید، پیشنهاد می‌کنیم مشکلات ماشین لباسشویی کندی را به دست تکنسین متخصص این نوع از دستگاهها بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *