کد خطا ، ارورهای لباسشویی ایندزیت

در این مطلب می خواهیم تمامی کدهای خطا یا همان ارورهای لباسشویی ایندزیت را برایتان معرفی کنیم و برای هر مورد در رابطه با راه حل رفع خطا، شما عزیزان را راهنمایی نماییم ، همانطور که می دانید خطا یا ارور لباسشویی بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نشان داده می شود و معمولا هنگامی که دستگاه متوجه مشکلی در کارکرد خود می گردد متوقف شده و کار نمی کند و در این هنگام کد خطا نمایش داده می شود . بهتر است بدانید که ارورهای نشان داده شده توسط لباسشویی ایندزیت و یا هر لباسشویی دیگر بصورت کاملا دقیق به مشکل دستگاه شما اشاره نمی کنند در واقع عیب یابی و تشخیص دقیق مشکل دستگاه و راه حل رفع خطا نیازمند تخصص و دانش فنی در زمینه تعمیرات لباسشویی ایندزیت بوده و از هر کسی ساخته نیست .

کد خطا H20 ایندزیت :

بروز خطای h20 در ماشین لباسشویی ایندزیت به معنای عدم آبگیری صحیح دستگاه است در واقع سوئیچ فشاری ممکن است در تشخیص میزان سطح آب دچار مشکل شده باشد .
جهت رفع ارور h20 ابتدا شیلنگ متصل به سوئیچ فشار را هوادهی کنید تا از عدم گرفتگی آن مطمئن شوید سپس لوله های ورودی آب و شیر برقی متصل به دستگاه را بررسی نمایید تا مسدود نبوده و کاملا باز باشند در صورتی که ارور مشاهده شده همچنان بر روی نمایشگر باقی است بهتر است با متخصص تعمیر تماس گرفته و مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن برطرف نمایید .

کد خطا F01 ایندزیت :

این ارور به وجود مشکل در مدار برد الکترونیکی اشاره دارد معمولا در هنگام بروز خطای f1 ، لباسشویی ایندزیت کار نمی کند و تمام یا برخی از عملکردهای دستگاه از کار می افتند ، در واقع دستگاه وجود یک اتصال کوتاه را در بخش کنترل کننده موتور در برد الکترونیکی تشخیص می دهد .
توصیه می شود دستگاه را از برق بیرون کشیده و 2 دقیقه منتظر بمانید سپس دو شاخه را به برق متصل نمایید و پس از 30 ثانیه مجددا سعی نمایید دستگاه را روشن کنید در صورتی که مشکل برطرف نشد ممکن است به تعویض برد نیاز داشته باشید لذا هرچه سریعتر با متخصص تعمیر تماس بگیرید .

کد خطا F02 ایندزیت :

در صورت نمایش خطای f2 بر روی نمایشگر لباسشویی ایندزیت ، بلافاصله به خطا در برد موتور دستگاه بیاندیشید در واقع موتور دستگاه قفل نموده و درام نمی چرخد که ممکن است بصورت متناوب اتفاق بیافتد و یا کاملا از حرکت ایستاده باشد .
برطرف نمودن این ارور و تعمیر دستگاه با وجود اینکه ممکن است ساده به نظر بیاید ، بسیار مهم است چرا که ریسک آسیب رساندن به موتور وجود دارد لذا از کمک تکنسین متخصص استفاده نمایید .

کد خطا F03 ایندزیت :

این خطا به ایراد در برد یا سنسور تشخیص دما مربوط است در این هنگام لباسشویی در سیکل شستشو یا خشک کردن گرم نمی شود معمولا ایراد به سنسور NTC متصل به ترمیستور مربوط می شود .
اگر به توانایی های خود در تعمیر لباسشویی اطمینان دارید معمولا بررسی ترمیستور و سنسور NTC و اتصالات آنها در رفع مشکل کارآمد است در غیر اینصورت حتما با تکنسین مجرب تماس بگیرید .

کد خطا F04 ایندزیت :

کد مورد نظر در صورتی که اشکالی در سوئیچ فشار لباسشویی وجود داشته باشد نمایش داده خواهد شد معمولا در این حالت سوئیچ فشار روی مد خالی خواهد بود .
جهت رفع ارور f4 ابتدا سوئیچ و اتصالات آن و سپس لوله تغذیه کننده آن را بررسی نمایید اگر موفق به عیب یابی دقیق و یا تعمیر ارور مربوطه نشدید با ما تماس بگیرید تا مشکل را برایتان حل نماییم .

کد خطا F05 ایندزیت :

ارور f5 همانند ارور قبلی به سوئیچ فشار لباسشویی ارتباط دارد در این حالت سوئیچ فشار بر روی مد پر قرار می گیرد معمولا در چنین مواقعی درب لباسشویی باز نمی شود و یا در صورت باز شدن داخل درام پر از آب است این مشکل به دلیل گرفتگی فیلتر پمپ دستگاه و بخاطر وجود مسدودیت در آن رخ می دهد .
همچنین ممکن است لوله تخلیه آب نیز مسدود شده باشد از نبود هر گونه عامل انسداد در فیلتر و لوله تخلیه اطمینان حاصل نمایید اگر ارور همچنان باقی مانده است احتمالا بدلیل خرابی پمپ می باشد که در اینصورت به کمک تکنسین متخصص احتیاج خواهید داشت .

کد خطا F06 ایندزیت :

مشاهده این ارور به خطا در قفل درب لباسشویی برمی گردد در این حالت درب لباسشویی باز و یا بسته نمی شود و یا در صورت بسته شدن ، برنامه شستشوی انتخابی اجرا نمی گردد .
بررسی کنید که چیزی مانع بسته شدن درب ماشین نشده باشد اگر مشکل همچنان باقی بود پیشنهاد ما این است که با تعمیرکار حرفه ای تعمیر لباسشویی تماس بگیرید .

کد خطا F07 ایندزیت :

ارور f7 می تواند ناشی از ایراد در برد الکترونیکی باشد و یا به مشکل رله هیتر مربوط باشد ، در هنگام بروز این خطا برنامه شستشو در وسط کار متوقف می شود همچنین لباسشویی آب را گرم نمی کند .
ممکن است مشکل تنها یک قطعی سیم ساده باشد و یا اینکه جدی تربوده و ناشی از خرابی رله هیتر باشد که در داخل ماژول قرار گرفته است و نیاز به تعویض داشته باشد .

کد خطا F08 ایندزیت :

مشاهده این کد بر روی نمایشگر به این معنی است که لباسشویی مشکلی در هیتر دستگاه تشخیص داده است ، ارور f8 مشابه با ارور قبلی بوده که در آن معمولا هیتر سالم و رله دچار خرابی می شود در این هنگام معمولا در اواسط سیکل شستشو برنامه دستگاه متوقف می شود .
جهت برطرف نمودن و رفع خطا می بایست هیتر و اتصالات آن را کامل بررسی نمایید همچنین سوئیچ فشاری و اتصالات آن بایستی ارزیابی شوند درنهایت اتصالات مرتبط به ماژول را نیز بررسی نمایید .

کد خطا F09 ایندزیت :

اگر لباسشویی شما دچار مشکل نرم افزاری در برنامه های خود شده باشد یا ایرادی در سیم کشی داشته باشد خطای f9 بر روی نمایشگر نشان داده می شود معمولا در این هنگام دستگاه به کار نمی افتد و چشمک میزند و یا انتخاب یک برنامه شستشو امکان پذیر نخواهد بود .
جهت رفع ارور f9 می توانید دستگاه را یک بار روشن و خاموش نمایید در صورتی که اینکار افاقه ننمود ، ممکن است نیاز به برنامه ریزی دوباره ماژول و یا خرید یک ماژول جدید باشد ، تماس با تکنسین متخصص بهترین کار در چنین مواقعی است .

کد خطا F10 ایندزیت :

یکی دیگر از کدهایی که به خرابی سوئیچ فشار دلالت دارد ارور f10 می باشد ، بروز این خطا به معنای ناتوانی سنسور داخل سوئیچ فشار در تشخیص وضعیت است .
اتصالات سوئیچ فشار و ماژول را بررسی کنید همچنین لوله ی متصل به سوئیچ را بررسی نمایید تا مطمئن شوید پودر شوینده داخل آن گیر نکرده است بدلیل آنکه پیچیدگی های رفع این خطا بسیار است توصیه می کنیم حتما با تکنسین متخصص مشورت نموده و کار را به وی بسپارید .

کد خطا F11 ایندزیت :

در صورتی که پمپ لباسشویی ایندزیت شما کار نمی کند کد f11 را بر روی نمایشگر مشاهده خواهید نمود در این مواقع معمولا آب از درام تخلیه نشده و در آنجا باقی می ماند .
معمولا این ارور حاکی از این است که خطای ایجاد شده پیچیده تر از یک گرفتگی ساده است با این حال بهتر است پمپ ، اتصالات و سیم کشی های آن را بررسی نمایید در صورتی که همچنان ارور نشان داده می شود با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید .

کد خطا F12 ایندزیت :

مشاهده این ارور حاکی از اشکال در بردهای الکترونیکی بوده و ماهیت الکتریکی دارد در واقع در این حالت برد کنترلی بالای دستگاه با برد کنترلی اصلی دستگاه ارتباطی برقرار نمی کند .
اتصالات و سیم کشی بردها را چک کنید و در صورتی که خطای نشان داده شده پس از روشن و خاموش کردن لباسشویی همچنان باقی ماند ، با متخصص تعمیر تماس بگیرید .

کد خطا F13 ایندزیت :

بروز این کد خطا به معنای مشکل در تعیین دمای خشک کن می باشد همانطور که مشخص است این ارور تنها در لباسشویی های دارای خشک کن اتفاق می افتد و در این حالت دما بسیار بالا خواهد رفت .
بررسی کنید که جریان هوا مسدود نشده باشد و موتور فن گیر نکرده و یا نسوخته باشد در صورت نیاز با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید .

کد خطا F14 ایندزیت :

خطای f14 نیز در لباسشویی های دارای خشک کن رخ داده و مربوط به این است که دما در داخل خشک کن به اندازه کافی بالا نمی رود ، المنت حرارتی و هیتر خشک کن را بررسی کنید بدلیل پیچیدگی در رفع خطای نشان داده شده بهتر است با تکنسین مجرب تماس بگیرید .

کد خطا F15 ایندزیت :

در صورتی که اشکال از کنترل هیتر دستگاه شما باشد کد f15 نشان داده خواهد شد در چنین مواقعی دستگاه آب را گرم نمی کند و یا در حین سیکل شستشو متوقف می شود همچنین ممکن است در حین فرآیند خشک کردن متوقف گردد و یا اصلا خشک نکند .
جهت رفع این ارور با متخصص تعمیر تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت مشکل لباسشویی شما را حل نمایند .

کد خطا F17 ایندزیت :

یکی از رایج ترین مشکلات بوجود آمده در ماشین های لباسشویی ، قفل درب آنها و باز نشدن یا بسته نشدن درب می باشد در این مواقع کد خطای f17 بر روی نمایشگر ظاهر می شود .
بسته به اینکه دلیل خرابی قفل درب چه چیزی است ، راه حل رفع می تواند ساده و یا پیچیده باشد ، قفل درب ، اتصالات آن و نیز PCB متصل به قفل را بررسی نمایید .

کد خطا F18 ایندزیت :

ارور f18 یکی از خطاهای پیچیده در لباسشویی ایندزیت بوده و به مشکل در برد کنترل الکترونیکی دستگاه اشاره دارد در این مواقع معمولا برخی و یا همه قابلیت های پنل کاربری از کار می افتند در واقع ارتباطی میان ماژول اصلی و ماژول پنل کاربری جلویی وجود ندارد .
اتصالات و سیم کشی های ماژول ها را بررسی نمایید در صورتی که حتی سیم کشی ایراد دارد بدلیل حساس بودن این قطعه بهتر است با تکنسین متخصص تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *