عیب یابی لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع مشکلات متداول آن

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید لباس های خود را درون لباسشویی بریزید اما متوجه شوید که لباسشویی با مشکلی مواجه شده و کار نمی کند ؟ در این مواقع آزار دهنده و اعصاب خرد کن ، پیدا کردن دقیق مشکل یا ایراد دستگاه یا اصطلاحا عیب یابی لباسشویی بسیار دشوار خواهد بود ، مخصوصا اگر دانش تخصصی در رابطه با نحوه عملکرد لباسشویی و اجزای آن ندارید و هیچ تجربه قبلی در خصوص تعمیر لباسشویی هم نداشته باشید ، در این مواقع چه کار باید کرد ؟ نکته بسیار مهم : عیب یابی لباسشویی سامسونگ ، برطرف نمودن مشکلات متداول و انجام سرویس یا تعمیرات لباسشویی سامسونگ ، همگی باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام شوند بنابراین انجام عیب یابی و یا امور تعمیرات مربوط به لباسشویی را جدی بگیرید ، دستکاری های ناشیانه ممکن است در نهایت مشکلات شما را تشدید کرده و خسارات جدی را به دستگاه وارد نماید که مسلما هزینه سنگین تری را نیز برایتان به بار می آورد .

ایراد 1 : مشکلات آبگیری لباسشویی سامسونگ

مشکلات مرتبط با آبگیری لباسشویی های سامسونگ را می توان به 3 مشکل زیر تقسیم نمود :

• لباسشویی سامسونگ آبگیری نمی کند یا کند است ؛
• لباسشویی سامسونگ آبگیری می کند اما متوقف نمی شود ؛
• لباسشویی سامسونگ همزمان با آبگیری در حال تخلیه می باشد.

دلایل بروز مشکل و اجزائی که باید بررسی شوند ، عبارتند از :

1- شیر ورودی آب
2- سوئیچ فشار
3- تایمر لباسشویی
4- قفل درب لباسشویی
5- فشار کم آب در شیلنگ ورودی به لباسشویی

نحوه عیب یابی : ممکن است درب لباسشویی به خوبی بسته نشده و به این دلیل آبگیری نکردن دستگاه اتفاق می افتد ممکن است ایراد از سوئیچ فشار باشد ، سوئیچ فشار میزان مناسب سطح آب در دستگاه را تعیین می کند لذا در صورت خراب بودن آن ، مقدار آب در دستگاه می تواند بیش از حد شده و از لباسشویی سرریز کند ، سوئیچ فشاری توسط تایمر لباسشویی یا برد کنترل الکترونیکی دستور می گیرد بنابراین ممکن است ایراد از برد یا تایمر باشد .

یکی از قطعاتی که بیشترین سهم را در مشکلات مربوط به آبگیری لباسشویی دارد شیر ورودی آب یا شیر برقی است ، علت نیامدن آب داخل لباسشویی و یا علت عدم توقف در آبگیری لباسشویی می تواند خراب بودن این شیر باشد در صورتی که اجزای گفته شده معیوب باشند باید تعویض گردند ، توصیه می کنیم با تعمیرکار متخصص لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید .

ایراد 2 : توقف لباسشویی سامسونگ یا خاموش شدن آن

توقف لباسشویی سامسونگ و کار نکردن آن می تواند بصورت های مختلفی روی داده و نیز دلایل متفاوتی داشته باشد :

1- دو شاخه برق دستگاه خراب شده است

  • نحوه رﻓﻊ : به دلیل بار الکتریکی زیاد ممکن است اتصالات دو شاخه برق ذوب شده و قطع شده باشند همچنین ممکن است در صورت استفاده از محافظ جریان الکتریکی برای لباسشویی ، خرابی محافظ دلیل خاموش شدن ناگهانی دستگاه باشد ، اتصالات ورودی برق و محافظ دستگاه را بررسی کنید .

2- خازن پارازیت گیر لباسشویی سوخته است

  • نحوه رﻓﻊ : معمولا در انتهای دو شاخه برق در درون دستگاه یک خازن پارازیت گیر لباسشویی نصب می گردد که ممکن است به دلیل بار زیاد سوخته و موجب قطعی برق در لباسشویی شده باشد در این صورت لازم است تا خازن پارازیت گیر دستگاه خود را تعویض کنید .

3- تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی خراب شده است

  • نحوه رفع : در مدل های قدیمی لباسشویی از تایمر برای ارسال فرمان انجام کار دستگاه استفاده می شد و امروزه اینکار را برد الکترونیکی انجام می دهد ، نوسانات برق و یا خرابی یکی از قطعات مانند المنت یا شیر برقی و غیره موجب آسیب رسیدن به برد الکترونیکی می شود که نهایتا می تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار شود ، تعمیر و تعویض برد الکترونیکی لباسشویی بسیار حساس بوده و باید حتما توسط تکنسین لباسشویی انجام گیرد .

اگر لباسشویی سامسونگ شما پس از شروع به کار بنابر دلایلی متوقف شده است اما دستگاه هنوز روشن است موارد زیر می توانند دلیل بروز این مشکل باشند که می بایست توسط تکنسین عیب یابی شوند :

1- میکروسوئیچ درب
2- زبانه قفل درب
3- شیر ورودی آب
4- برد کنترل اصلی
5- تایمر لباسشویی

به دلیل هزینه بالای قطعات تعویض آنها بهتر است در صورتی که از معیوب بودن آنها اطمینان حاصل کردید انجام شود لذا حتما از تکنسین باتجربه برای رفع مشکل لباسشویی سامسونگ خود کمک بگیرید .

آیا لباسشویی سامسونگ شما در اواسط کار و یا کمی پس از شروع به کار و انتخاب برنامه شستشو ناگهان خاموش می شود ؟

در این حالت ممکن است ایراد به موارد زیر مربوط باشد :

1- نوسانات برق در پریز و دوشاخه دستگاه
2- خرابی تایمر یا برد کنترل اصلی

ایراد 3 : روشن نشدن لباسشویی سامسونگ

روشن نشدن لباسشویی سامسونگ و علت کار نکردن دستگاه به دلایل مختلفی می تواند اتفاق بیافتد برخی از این دلایل شاید ساده بوده و امکان رفع مشکل توسط خود شما نیز باشد اما برخی دیگر دلایل پیچیده ای هستند که نیاز به بررسی تکنسین متخصص لباسشویی دارند .

نحوه عیب یابی : پیش از هر چیز از رسیدن برق به دستگاه مطمئن شوید ممکن است اشکال از کنتور برق منزل تان باشد ، موارد دیگری که باید بررسی شوند عبارتند از :

موتور لباسشویی : اگر موتور لباسشویی سامسونگ شما بیش از حد گرم شود خاموش شده و اجازه می دهد تا خنک شود این اتفاق معمولی است اما اگر موتور دستگاه شما اغلب داغ کرده و خاموش می شود حتما باید توسط متخصص بررسی شود .
سوئیچ درب : لباسشویی های سامسونگ طوری طراحی شده اند که در صورت باز بودن درب روشن نمی شوند اگر سوئیچ درب خراب است لباسشویی سامسونگ روشن نمی شود و شروع به کار نخواهد کرد .
سوئیچ استارت : گاهی اوقات علت روشن نشدن لباسشویی سامسونگ نرسیدن برق به سوئیچ استارت است این اشکال باید توسط تکنسین فنی بررسی شود .
تایمر لباسشویی : در برخی از مدل های لباسشویی که سوئیچ استارت بخشی از تایمر می باشد لازم است تا ولوم تایمر را بررسی کنید .
برد کنترل اصلی : برد لباسشویی تمامی اجزاء از جمله موتور را کنترل می کند در صورتی که برد معیوب باشد دستور لازم برای شروع کار موتور یا سایر اجزاء صادر نمی شود ، عیب یابی برد کنترلی لباسشویی سامسونگ کاری تخصصی بوده و باید توسط متخصص تعمیر لباسشویی انجام شود .

ایراد 4 : سر و صدای زیاد لباسشویی سامسونگ

گاهی اوقات سر و صدای لباسشویی می تواند نشانه وجود مشکل پیچیده تری در دستگاه باشد با توجه به نوع صدایی که از لباسشویی خود می شنوید ممکن است عیب یابی لباسشویی و نحوه برطرف نمودن مشکل صدای آن متفاوت باشد ، امکان دارد اشکال از پمپ تخلیه باشد و یا یک جسم خارجی در شیلنگ تخلیه گیر افتاده باشد ، تسمه، بالشتک موتور و کمک فنرها نیز می توانند دلیل به وجود آمدن سر و صدای لباسشویی باشند لذا باید بررسی شوند .

ایراد 5 : لرزش و تکان خوردن شدید لباسشویی سامسونگ

بسیاری از مردم بر این باورند که ماشین لباسشویی بطور کلی با لرزش و تکان شدید همراه است در حالی که این امر صادق نیست ، تکان خوردن شدید لباسشویی سامسونگ می تواند ناشی از عیب و ایراد در بخش های مختلف باشد :

تراز نبودن لباسشویی : یکی از اصلی ترین دلایل لرزش ها و تکان های شدید لباسشویی تراز نبودن آن می باشد .
• بار نامتعادل لباس ها
• تنظیم نبودن پایه ها
• اشکال فنرها و کمک فنرهای لباسشویی
• ایراد در تسمه لباسشویی سامسونگ

معمولا در لباسشویی هایی که به دقت تراز شده اند تنظیم صحیح پایه ها و متعادل ساختن لباسها در داخل سبد لباسشویی مشکلات تکان خوردن و لرزش های شدید را از بین می برد با این حال اشکال می تواند جدی تر و به قطعاتی چون فنرها و کمک فنرها نیز مربوط باشد اگر مشکل شما بردوام بود بهتر است با تعمیرکار خود تماس بگیرید .

ایراد 6 : نشت آب از لباسشویی سامسونگ

برطرف نمودن مشکل آبریزش یا نشتی لباسشویی سامسونگ، به محل دقیق نشتی بستگی دارد ، به طور معمول در لباسشویی های سامسونگ بخش هایی که بیشترین احتمال نشتی را دارند به قرار زیر خواهند بود :

• شیلنگ تخلیه
• شیلنگ ورودی آب
• محفظه جاپودری لباسشویی
• لاستیک دور درب لباسشویی
• پمپ تخلیه

نحوه عیب یابی : در هر مورد ابتدا به دقت قطعه و اتصالات آن را بررسی کنید به دنبال ترک ، پارگی و یا شکستگی در آن باشید در صورتی که لازم بود قطعه را تعویض کنید همچنین داخل شیلنگ ها را برای وجود هرگونه مسدودیتی چک کنید لاستیک دور درب لباسشویی را نیز به دقت بررسی کنید اگر مدتهاست که از لباسشویی خود استفاده می کنید و لاستیک دور درب فرسوده شده است بهتر است به فکر تعویض آن باشید .

همچنین به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده و یا پودرهای نامناسب شستشو می تواند منجر به کف زیاد ، سرریز و نشت آب در لباسشویی گردد .

ایراد 7 : نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ

علت نچرخیدن دیگ لباسشویی سامسونگ ، قطعا به دلیل یکی از موارد زیر خواهد بود :

1. مقدار بیش از حد لباس
2. خرابی سوئیچ درب یا مجموعه قفل درب
3. پمپ تخلیه
4. موتور لباسشویی
5. تسمه ها

نحوه عیب یابی : موتور جزء اصلی و عامل حرکت درام لباسشویی است اولین چیزی که باید در مواقع نچرخیدن دستگاه بررسی شود موتور است ، در صورت آسیب دیدن تسمه های لباسشویی نیز تعویض آنها لازم خواهد بود اگر بیش از ظرفیت لباسشویی در آن لباس بگذارید تعادل دستگاه از بین رفته و حتی ممکن است موتور توانایی حرکت درام را نداشته باشد یکی دیگر از علل نچرخیدن دیگ لباسشویی همچنین قفل درب و سوئیچ های مربوط به درب در نچرخیدن لباسشویی موثرند و باز بودن درب موجب جلوگیری از چرخش درام می شود لذا در صورتی که درب بسته است اما لباسشویی نمی چرخد ممکن است خرابی سوئیچ یا یکی از اجزای سیستم قفل درب علت نچرخیدن دیگ دستگاه باشند .

ایراد 8 : جمع شدن آب و عدم تخلیه آن در لباسشویی سامسونگ

نحوه عیب یابی : رایج ترین دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ خرابی پمپ تخلیه است با این حال دلایل دیگری هم وجود دارد که می تواند منجر به جمع شدن آب در لباسشویی سامسونگ گردد بطور مثال ممکن است شیلنگ تخلیه آب دچار مسدودیت شده باشد همچنین ممکن است شیلنگ جدا شده و بر روی زمین افتاده باشد و یا در هنگام نصب آن دقت لازم به کار نرفته و از لحاظ ارتفاعی مشکل دارد علاوه بر شیلنگ تخلیه ، فیلتر تخلیه نیز می تواند دلیل جمع شدن آب یا تخلیه نشدن آن باشد .

ایراد 9 : بسته نشدن درب لباسشویی سامسونگ

قفل نشدن درب لباسشویی سامسونگ نیز یکی دیگر از عیب های رایج لباسشویی سامسونگ است سیستم قفل درب لباسشویی از چندین جزء مختلف تشکیل شده است ، ایراد هر یک از این اجزاء، می تواند در کارکرد کلی سیستم قفل درب اختلال ایجاد کرده و موجب بسته نشدن یا قفل نشدن درب لباسشویی گردد .

معمولا خرابی میکروسوئیچ درب دلیل بسته نشدن آن است با این حال اجزاء دیگری نیز می توانند در بروز مشکل سهیم باشند :

• قفل درب
• زبانه درب
• سیم کشی سیستم قفل درب

همچنین ممکن است برد کنترل اصلی دارای ایراد باشد لذا در صورتی که پس از بررسی و یا تعویض اجزاء مجموعه قفل درب همچنان مشکل پابرجا بود بهتر است از تکنسین خود کمک گرفته و برد کنترل اصلی را بازبینی نمایید .

ایراد 10 : علت قفل شدن ماشین لباسشویی سامسونگ

ممکن است در برخی از مواقع پس از اتمام کار شستشوی لباس ها و یا حتی پیش از شروع کار زمانی که تصمیم می گیرید درب لباسشویی خود را برای ریختن لباس در آن باز کنید متوجه قفل شدن درب لباسشویی سامسونگ خود شوید ، باز نشدن درب لباسشویی سامسونگ دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله خراب شدن میکروسوئیچ درب لباسشویی ، فعال شدن قفل کودک ، تخلیه نشدن آب لباسشویی و بسیاری دلایل دیگر . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *