روش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی

جرم و کپک دور لاستیک لباسشویی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که در هر لباسشویی ایجاد شده و جدای از اینکه باعث دیدن حالتی زشت و ناخوشایند برای شما خواهد شد، برای سلامتی نیز مضر است! اما این لکه ها، جرم ها و کپک ها چگونه تشکیل میشوند و چطور لاستیک لباسشویی را تمیز کنیم؟ در این مقاله به علت تشکیل کپک دور لاستیک لباسشویی و روش تمیز کردن لاستیک لباسشویی می پردازیم. به یاد داشته باشید که جرم گیری لاستیک لباسشویی در دراز مدت می تواند بر تمیز شسته شدن لباسها نیز اثر بگذارد و سبب افت نتیجه شستشو شود. لذا به طور ساده و کاربردی به شما آموزش خواهیم داد که چگونه جرم لاستیک لباسشویی را از بین ببریم.

چرا لاستیک دور درب لباسشویی جرم می گیرد و کپک میزند ؟

قارچ و کپک لباسشویی یکی از عوامل بوی بد دستگاه است. لاستیک یا واشر لباسشویی نیز یکی از بهترین مکان ها برای رشد این مواد است. لذا تمیز کردن واشر لباسشویی از جمله مواردیست که باید رعایت نمود.

زمانی که شما از لباسشویی استفاده می‌کنید و شستشو به پایان می رسد، بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که لباسشویی را به حال خود رها کرده و درب آن را ببندید. به دلیل اینکه داخل لباسشویی و لاستیک دور درب آن خیس بوده و مقداری آب ممکن است وجود داشته باشد، در صورت خشک نشدن می تواند محیط مناسبی برای رشد قارچ و کپک فراهم نماید. در صورت رشد کپک ها کوچکترین بخش آن را به‌صورت لکه های سیاه روی درب لباسشویی مشاهده می‌کنید و بیشترین قسمت آن در داخل دیگ و آبکش لباسشویی ایجاد می شود که قابل دیدن هم نیست. بنابراین به تدریج با سیاه شدن لاستیک لباسشویی رو به رو می شوید.

پس به خاطر داشته باشید که حتما بعد از استفاده از لباسشویی، درب آن را باز گذاشته و لاستیک دور درب لباسشویی را کاملا خشک و تمیز کنید.

چگونه لاستیک دور لباسشویی را تمیز کنیم ؟

بعد از اتمام عملیات شستشو، آب داخل لاستیک را کاملاً توسط اسفنج خشک کنید و اگر باز هم لکه هایی را مشاهده کردید، مخلوط ۵۰% آب با ۵۰% مایع سفید کننده را روی لاستیک دور درب لباسشویی ریخته و چند دقیقه اجازه دهید که محلول لکه ها را از بین ببرد.

بعد از آن کاملاً لاستیک را شسته و خشک کنید. البته باید دقت داشته باشید که پیشگیری از تولید این لکه ها بهترین راه است. زیرا لکه ها و قارچ های تولید شده در دیگ لباسشویی، امکان ایجاد ناراحتی پوستی را برای شما بوجود می آورد.

یکی دیگر از روش هایی که برای تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی به کمک مواد موجود در منزل استفاده می شود، این است که یک پیمانه سرکه را با نصف پیمانه آب لیمو ترش مخلوط کنید و بر روی لاستیک دور درب لباسشویی اسپری کنید. پس از چند دقیقه به کمک یک پارچه تمیز لاستیک را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *