علت برق داشتن بدنه لباسشویی

عیب یابی ماشین لباسشویی، برطرف نمودن مشکلات متداول مربوط به خرابی لباسشویی، انجام سرویس یا تعمیرات ماشین لباسشویی، همگی به داشتن دانش تخصصی در رابطه با نحوه عملکرد لباسشویی، اجزای مختلف دستگاه و وظایف و کارکرد هر یک و نیز تجربه انجام تعمیرات لباسشویی و داشتن ابزارآلات خاص بستگی دارد. بنابراین انجام عیب یابی ها و یا امور تعمیرات مربوط به لباسشویی مسئله ای است که در رابطه با آن باید حساس بود؛ زیرا هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آنها را ندارد. بعلاوه دستکاری های ناشیانه ممکن است درنهایت به وارد آمدن خسارات جدی تر به دستگاه نیز بیانجامد!

گاهی بدنه لباسشویی برق دار می شود که می تواند خطرناک باشد زیرا وجود آب در لباسشویی که هدایت الکتریکی خوبی دارد می تواند به برق گرفتگی و یا سوختگی شما منجر شود. در این مواقع سریعا لباسشویی را از پریز برق بکشید. سپس موارد زیر را برای علت برق داشتن بدنه لباسشویی تان چک کنید :

  • بخش های مختلف لباسشویی را از جهت نشتی آب بررسی کنید. از آنجا که آب می تواند برق گرفتگی را تشدید کند، ممکن است به دلیل نشت آب در یک بخش و نیز وجود اشکالات الکتریکی، بدنه لباسشویی برق دار شده باشد.
  • سیم ارت یا سیم اتصال به زمین لباسشویی باید به درستی متصل شده باشد، اگر این سیم اصلا متصل نیست و یا به لوله آب متصل شده، می تواند دلیل برق دار بودن بدنه لباسشویی باشد.
  • سیم کشی های الکتریکی و اتصالات و فیش های برق ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر روکش سیم ها از بین رفته است یا سوختگی خفیف مشاهده می شود، آنها را تعویض کنید.
  • کابل برق و دو شاخه و پریز برقی که لباسشویی به آن متصل است را بررسی کنید. نشانه هایی مثل بوی سوختگی از پریز، زنگ زدگی دو شاخه و سیاه شدن پریز یا دو شاخه که می تواند ناشی از سوختگی باشد را جدی بگیرید.
  • علت برق داشتن بدنه لباسشویی می تواند به دلیل ایراد در موتور و اتصال موتور به بدنه باشد. در این حالت موتور نیم سوز بوده و جریان برق به راحتی به بدنه ماشین لباسشویی راه می یابد.

موارد بالا را برای رفع مشکل ورود برق به بدنه لباسشویی بررسی کنید. اگر همچنان مشکل پابرجا بود، خازن پارازیت گیر، هیتر و سیم پیچ داخلی لباسشویی را نیز بررسی کنید. هرچند احتمال وجود مشکل از این موارد کمتر است اما می تواند دلیل این باشد که چرا بدنه لباسشویی برق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *