نحوه استفاده از نمک در دستگاه ظرفشویی

به جرات میتوان گفت بعد از شوینده اصلی یا همان قرص ظرفشویی اساسی ترین چیزی که برای راه اندازی و استفاده از ماشین ظرفشویی لازم است ، نمک ماشین ظرفشویی مرغوب است . وظیفه نمک در ظرفشویی از بین بردن سختی آب ورودی دستگاه است که این امر موجب پاک کردن سخت ترین لکه ها در عین محافظت بیشتر از ظروف میشود .

زمانی که درون دستگاه ظرفشویی نمک باشد در زمان شستن ظروف با آب نرم از رسوب روی ظروف جلوگیری می کند. نمک ماشین با نرم کردن آب موجب پاک شدن لکه های روی ظروف و نیز جلوگیری از صدمات ناشی از آب سخت به ظروف شیشه ای و آکروپال می باشد. نمک ماشین ظرفشویی فینیش خالص بوده و در نرم شدن آب بسیار موثر است. نمک های دیگر ممکن است حاوی ناخالصی هایی مانند آهن وکربنات باشد که این امر می تواند به میزان نرم شدن آب صدمه بزند. قابل به ذکر است که برخی از ماشین های ظرفشویی فناوری سخت گیری آب رادارند و از این جهت نیازی به استفاده از نمک ندارند .

نمک های ماشین ظرفشویی تقلبی یا بی کیفیت حاوی ناخالصی های مانند آهن و کربنات هستند که این امر می تواند منجر به سوراخ شدن مخزن نمک ماشین ظرفشویی ، آسیب به ظرف ها و ایجاد لکه های سفید رنگ شود .

ویژگی های نمک ظرفشویی :

نرم کننده آب سخت
از بین برنده رسوبات آهکی آب
کمک به حفاظت از ظروف در برابر خط و خش

معمولاً اکثر ماشین های ظرفشویی هنگامی که مایع جلادهنده و نمک آنها تمام شود هشدارمیدهند و این هشدار نشان دهنده ی آن است که حداکثر تا ۲ الی ۳ بار میتوان با مایع و نمک باقی مانده از ماشین ظرفشویی تان استفاده کنید. توصیه میکنیم به ۲ علت به این هشدار توجه کافی داشته باشید:

۱.دست یابی به ظروفی تمیزتر، بدون لکه و با درخششی فوق العاده

۲.نگهداری بهتر از ماشین ظرفشویی تان

نحوه مصرف :

ابتدا درپوش مخزن نمک را باز کرده، سپس با کمک قیف مخصوص نمک ماشین ظرف شویی، نمک را داخل مخزن بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *